Jagten på det gode menneske

Onsdag den 18. november 2020 kl. 19:30 på Fuglsøcentret

Stor teaterforestilling om forfatteren Karin Michaëlis med ny musik af KATINKA.
Karin Michaëlis blev verdensberømt i sin samtid, men næsten glemt i sit hjemland. Det gør denne musikforstilling nu op med. Et episk drama om det 20. århundrede set gennem en stærk kvindeskæbne. En filosofisk søgen efter det gode – også i en farlig tid. Er det muligt at være god i en ond verden?
Karins liv udfolder sig i lyset af verdensbegivenhederne, og mens hun vokser op som et ungt menneske med stærk skrivetrang, tager en mor i den østrigske by Linz sin søn op i armene. Lille Adolf. Krigen rykker nærmere, og Karin, der har etableret sig om international forfatter, åbner sit hjem på Thurø for en række politiske flygtninge fra Tyskland. Krigen kræver, at alle tager stilling. Kan man lave om på virkeligheden uden at skære sig på løgnen?

Varighed: Ca. 2 timer inklusiv pause
Der er eftersnak efter forestillingen.

Dramatiker: Julie Maj Jakobsen / Komponist og tekstforfatter: Katinka Bjerregaard / Komponist og musikproducer: Simon Ask Ladekarl / Instruktør: Anders Budde Christensen / Koreograf og Assisterende instruktør: Sofie Christiansen / Skuespillere: Meike Bahnsen, Josephine Nørring, Katinka Bjerregaard og Anders Budde Christensen / Scenograf: Rikke Juellund / Scenografassistent: Louise Betsholtz / Dramaturg: Janek Szatkowski / Skræddere: Mona Wickstrøm og Ditte Rasmussen / Lysdesign: IMAgolux v. Jens Hansen / Lyddesign: Lasse Munk og Kevin Buster Mortensen / Forestillingsleder og rekvisitør: Dagmar Louise Klitgaard Johansen / Produktionsleder: Thomas Dam Jensen / Tekniker: Kim Littau /