Søren elsker Katinka

Søndag den 26. november 2017 kl. 19:00
i cafèen på Hospice i Rønde

En kærlighedserklæring i cabaretform!

Det er Søren Bramfris hyldest til kvinden i sit liv og samtidig en stor og varm kærlighedserklæring til en af Danmarks største visedigtere: Sigfred Pedersen. Vi markerer i 2017 50-året for hans død.

Med forestillingen tegner vi et bredt portræt af den digter, der skænkede os humørspredende og forårskåde perler som Tørresnoren – Den gamle skærslippers forårssang – Jeg plukker fløjlsgræs – Katinka, Katinka og Søren Bramfris lærkesang.

Hans særkende var netop disse lyse, glade forårssange, der ramte lige ind i hjertet af den danske folkesjæl og gjorde ham til sin tids største populær-poet.

Han skrev ofte om og til den almindelige dansker men altid med en god substans i teksten, små sproglige spidsfindigheder og til tider tyk ironi.

Men cabaret’en hylder ikke kun det kendte. Ud over de folkelige sange, skrev Sigfred Pedersen mange glimrende tekster, der aldrig blev kendt af en større kreds. Dén side af smilets digter har vi også med. Som ramme om disse kendte og ukendte viser, fortæller vi om Sigfred Pedersens fantastiske liv: Bondedrengen fra Fyn, der tog til København for at læse på universitetet, men blev opslugt af Nyhavn og bohemelivet og endte som folkepoet.

Forestillingen fremføres friskt og usentimentalt af sangeren
Allan Høier og guitaristen
Allan Thorsgaard i Bo Skødebjergs iscenesættelse.

Søndag den 26. november 2017  kl. 19.00

SØREN ELSKER KATINKA En Sigfred Pedersen protræt-cabaret

Spillested:Cafeen i Hospice Djursland
(Strandbakken 1, 8410 Rønde)