Bertolt Brechts Svendborg digte

Onsdag den 31. januar 2018 i Fuglsø kl. 19:00
Forestillingen starter kl. 19 med en prolog, der foregår udenfor indgangen til Fuglsøcentret.

I de dystre tider,
vil der da også blive sunget?
Da vil der også blive sunget.
Om de dystre tider.
– Bertolt Brecht

Bliver fred til krig, lige så naturligt som vinter bliver til forår?
En digter er flygtet fra brændende bøger, censur og forfølgelse, og forsøger med sine digte, at sætte ord og billeder på den verden han elsker og frygter.

Bertolt Brecht er kendt som en af teatrets store dramatikere, men ikke alle ved, at han regnes for en af verdenslitteraturens største lyrikere i det 20. århundrede. Digtsamlingen Svendborgdigte er fra 1939 og skrevet under ”det danske stråtag” – huset ved Skovsbostand i Svendborg, og giver et skræmmende aktuelt billede af Europa set med en politisk flygtnings øjne.

Søren Huss, skaber musik til og medvirker i forestillingen, i selskab med Jens Gotthelf og den tyske skuespiller Leif Eric Young. Forestillingen er instrueret af den unge tyske instruktør, Petra-Leonie Pichler.

Tekst: Bertolt Brecht / Musiker og komponist: Søren Huss / Skuespiller: Jens Gotthelf og Leif Eric Young / Instruktør: Petra-Leonie Pichler / Scenograf: Nicolaj Spangaa / Produktionsleder: David Enghuus / Lys: Kim Littau / Lyd: Anders Brincker / Forestillingsleder: Ane Bank Olesen/ Kostumer: Mona Wickstrøm / Oversætter: Ulla Gjedde / Dramaturgisk konsulent: Janicke Branth / Sangcoach: Sidsel Marie Søholm / Ide: Jakob Bjerregaard Engmann / Digtsamlingen Bertolt Brechts Svendborgdigte udgives af forlaget Multivers i samarbejde med BaggårdTeatret / Producent: BaggårdTeatret

Syddjurs Teaterforening samarbejder med
Syddjurs Folkeuniversitet, der har to foredrag om Brecht med lektor Stig Jarl, Institut for Kunst- og Kulturvidenskab.
www.syddjurs-folkeuniversitet.dk